Author: Anoniman

Kategorija: Blog

Hidracija je jedan od važnijih, ako ne i najvažniji prehrambeni problem sportaša. Razlog tome je jer otprilike 60 posto tjelesne težine čovjeka je voda. Kada sportaš trenira ili se natječe, tekućinu gubi kroz kožu, znoj i pluća.

Ako se ova tekućina ne nadoknadi u redovitim intervalima, sportaš može dehidrirati, a u tom stanju njegov je volumen cirkulacije krvi u organizmu smanjen, što uzrokuje:

  • smanjenje količine krvi koja se ispumpava sa svakim otkucajem srca

  • nedovoljnu količinu kisika u mišićima  

  • iscrpljenost i slabije rezultate

  • nusproizvodi vježbanja ne izbacuju se iz tijela onoliko redovito koliko bi to trebao biti slučaj

Istraživanja su pokazala da gubitak od samo 2% ukupne tjelesne težine može negativno utjecati na rezultate sportaša. Na primjer, ako sportaš od 150 kilograma izgubi 3 kilograma tijekom treninga ili natjecanja, smanjuje se njegova sposobnost vježbanja zbog dehidracije. Pravilno nadopunjavanje tekućine u tijelu ključno je za sprečavanje dehidracije i smanjenje rizika od ozljeda kod sportaša, bilo da se radi o rekreativcima ili profesionalcima.

 

Kako primjereno spriječiti dehidraciju?

Najbolji način za sprečavanje dehidracije organizma je održavanje primjerene razine tjelesnih tekućina, konzumiranjem puno tekućine prije, tijekom i nakon treniranja. Vrlo često, sportaši ne primjećuju da gube tjelesnu tekućinu ili da je izvedba upravo zbog toga slabija.

Mnogo puta, sportaši čekaju da osjete žeđ prije nego konzumiraju tekućinu. No, žeđ nije prikladan pokazatelj koliko je tekućine sportaš izgubio. Oni koji unose tekućinu samo kada osjete žeđ su zapravo već dehidrirani, a čekajući da osjete žeđ umanjuju svoju sposobnost treniranja. Tijekom duljeg napora, preporuča se uzimati tekućinu svakih 15 minuta, malo po malo, ali redovito. Po završetku treniranja, tijelo i dalje može biti dehidrirano tako da unos tekućine i nakon treniranja može omogućiti pročišćavanje organizma.

 

 

Važnost elektrolita i vitalnih tvari

S obzirom na pojačano znojenje tijekom vježbanja, važno je nadomjestiti elektrolite u organizmu izgubljene znojenjem. Izvori elektrolita su: mliječni proizvodi, voće, povrće, grahorice, sjemenke te izotonična pića.

Sportska pića zapravo se ne preporučuju jer sadrže velike količine dodatnih šećera te na taj način pobijaju učinak treninga i zdrave prehrane. Dobra zamjena za sportska pića je kokosova voda, a to je u stvari sok mladog kokosa koji sadrži sve potrebne nutrijente za sportaša. Kokosov sok prirodni je izotonični napitak bogat vitaminima, mineralima (kalcijem, kalijem, magnezijem i natrijem) i aminokiselinama. Naročito se preporuča u situacijama kada se organizam izlaže većem naporu (duljim od sat vremena).

Nakon intenzivnog treninga tijelu treba tekućina, jer voda razrjeđuje krv te donosi kisik i hranjive tvari do umornih stanica mišića i mozga. Ako u organizmu nema dovoljno vode, volumen krvi se smanjuje, srce teže radi, a tijelo ne može proizvesti dovoljno znoja za hlađenje. Dehidracija u sportaša smanjuje fizičke sposobnosti za čak 20%, a rad mišića je oslabljen. Kod sportaša, dehidracija je kobna i za mentalne sposobnosti - smanjuje sposobnosti pamćenja, računanja te vizualnog praćenja. Nažalost, kada osjetimo žeđ, već je prekasno – tada je naš organizam već dehidrirao. Stoga valja tekućinu unositi redovito.

Prirodni dodatak prehrani 

Kako bi sportska izvedba bila optimalna, preporučuje se uzimati dodatak prehrani. Plazmolizirani biljni kvasac je prirodni dodatak prehrani koji sadrži preko 60 vitalnih tvari koje su potrebne organizmu za optimalnu izvedbu. Plazmolizirani biljni kvasac pod jedinstvenim nazivom Strath, sadrži vitamine, minerale, aminokiseline i gradivne elemente potrebne za održanje ravnoteže organizma. 

Osim u  web shopu, Strath proizvode možete pronaći na policama trgovina, specijaliziranih trgovina i ljekarni  u cijeloj Hrvatskoj: bio&bio, Biosvijet, dm, Garden, Konzum, Polleo sport.

Ključne riječi: