Author: Sanja Matić

Kategorija: Blog

Naša tijela su ekonomični „strojevi“. U usporedbi s ostalim prijevoznim sredstvima, ona zahtijevaju 0.85 litara biodizela (masti) za prijeđenih 100 kilometra. To znači da sportašima rekreativcima nije potrebna visoko kalorična prehrana, ali ona mora biti bogata vitalnim tvarima.
Vježbanje, sport i raznovrsna, visoko kvalitetna prehrana pomažu u prevenciji mnogih bolesti kod ljudi moderne civilizacije. Optimalna prehrana važna je osnova za aktivan život i uspješan program treninga.

 

Energija iz ugljikohidrata


Ugljikohidrati su najvažniji izvor energije za sportaše koje naše tijelo razlaže na glukozu i koristi za energiju prije nego što koristi masti. Vlastite rezerve glikogena, pohranjene u mišićima i jetri, odgovaraju otprilike 1600 kcal ili dovoljno energije za 90 minuta intenzivne sportske aktivnosti. Preporuka je da 45 do 55% unosa hrane bude u obliku visoko kvalitetnih ugljikohidrata kao što su zob, jabuke, banane, kruh od cjelovitih žitarica, proso i krumpir.


Hipokrat, o. 460. pr. Kr.– 380. pr. Kr.

„Kad bismo svakom pojedincu omogućili odgovarajuću količinu hrane i vježbanja, mogli bismo pronaći najsigurniji put prema zdravlju.“

Proteini – dovoljno ali ne previše


Sportaši rekreativci ne trebaju dodatne proteine za zdrav razvoj mišića - tu potrebu mogu zadovoljiti s 12 do 15% u ukupnom kalorijskom unosu konzumirane hrane. Previše proteina, s druge strane, opterećuju metabolizam i uzrokuju pretjeranu kiselost. Dobri biljni izvori su mahunarke, orašasti plodovi i proizvodi od cjelovitih žitarica.
  

Vitalne tvari doprinose regeneraciji i boljoj učinkovitosti 


Vitalne tvari također su esencijalne. Za sportaše su posebno značajni magnezij, kalij, kalcij, željezo, krom i selen. Dnevno konzumiranje pet porcija povrća, voća i cjelovitih žitarica omogućuje adekvatan osnovni unos tih tvari. Dodatan unos vitalnih tvari preporučuje se za povećane potrebe, koje su danas dosta česte ako uzmemo u obzir izazove s kojima se susrećemo kombinirajući poslovne, obiteljske  i sportske aktivnosti. Unos te dodatne porcije vitalnih tvari može se 100% prirodno postići ako se konzumira Strath biljni kvasac



Michael Schmid, švicarski veslač i osvajač medalje svjetskog prvenstva kaže da je upravo Strath ono što mu pomaže u boljem nošenju sa stresovima treninga i natjecanja. 
 

Piti, piti i još malo piti


Sportaši bi trebali dnevno piti barem dvije litre tekućine - čak i više ako treniraju na visokim temperaturama ili ako su podvrgnuti intenzivnim treninzima. Osoba koja nije navikla na vježbanje u sat vremena sportske aktivnosti gubi do jedne litre tekućine znojenjem i to uključuje značajnu količinu mineralnih soli i vitamina. Razrijeđeni voćni sokovi, kao što je sok od jabuke razblažen s mineralnom vodom idealno je sportsko piće kao dodatak čistoj vodi.

Ključne riječi: